Известие

Collapse
No announcement yet.

Сутрин от втория път. Защо?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от phoenix Покажи съобщение
    ако се абстрахираме от всичката електроника...
    проблема е в това, че сместа обеднява и когато мотора е студен, не сработва коректно автоматичния смукач, при което бедната смес комбинирана със студения мотор(повишено триене, по-големи луфтове... и т.н. и т.н.) все неща които затрудняват работата на двигателя, се получава по-голям съпротивителен момент и мотора загасва, или заработва доста тежко... аха аха да загасне. При второто палене, вече компютъра успява да разбере какво се иска от него и реагира адекватно като подава повече гориво с което оборотите се задържат около 1500-200 за няколко секунди, след което благодарение на всички термо-датчици, дебитомер(следи пък количеството въздух) и ламбда сонда(следи пък какво излиза) и компютъра решава какво да прави според зададената му програма. Именно тя е виновна за загасването, понеже, ако едно от тези неща даде разлика от това което е зададено - подава грешно количество гориво и мотора загасва. Пример - при бензинките които са чипосани, този проблем почти(да не казвам на 100%) е решен, понеже се сменя софтуера и има по-различни граници(нива, параметри) на които реагира компютъра.
    Направете един тест:
    като запалите сутринта колата, абсолютно веднага в момента на запалване изфорсирайте мотора.. до към 5000оборота за няколко секунди, примерно 2 пъти. много е важно да уцелите момента да е точно като запалва мотора...

    Има нещо вярно в това дет си го написал,но според мен е грешка в софтуера на колата,все пак е Бош Моята е с чип и проблема го има,значи не се оправя и така Сутрешното форсиране до 5000 об.е смърт за Т.С.-а
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #77
      Mury - Чистил ли си дюзите , че ми казаха че е от това?
      146 1.6V TS. 147 1.9 JTDmsigpic

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от vlado_iv Покажи съобщение
        Mury - Чистил ли си дюзите , че ми казаха че е от това?
        Да чистих ги,не е от тях
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #79
          Не съм чел цялата тема ама тоз проблем май при "новия" twin spark се появява по-честичко
          Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
          Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
          Audi A4 1.9 TDI

          Comment


          • #80
            Карам 156 1,6TS и няма да ви казвам, че и при мен сутрин е интересно.В познат от сервиз захванали се отдавна да борят италиянски проблеми също ми потвърдиха, че в опити да решат този проблем са сменяли както нас почти всичко от периферните датчици с подобен ефект.....но виждат че след определен пробег на мотора хлабините от поизносените лагери се увеличават и Selenia става доста тънко масло ... като резултат след изтиване на мотора маслото не може да бъде задържано горе в главата и по магистралите си си пада в картера ... ефекта: хидрощоцовете на клапаните и масленият клапан на вариатора при палене бачкат както си искат.....и докато не се вдигне за някоя друга секунда налягането горе в главата до нормалното цялото газоразпределие е божиите ръце .....Решението: или малко по-дебело масло 15W40 /примерно Motul или LiquiMoli/ или най-добре нови лагери !
            Last edited by nesh; d.m.y г., 13:27.
            NESH
            156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
              Карам 156 1,6TS и няма да ви казвам, че и при мен сутрин е интересно.В познат от сервиз захванали се отдавна да борят италиянски проблеми също ми потвърдиха, че в опити да решат този проблем са сменяли както нас почти всичко от периферните датчици с подобен ефект.....но виждат че след определен пробег на мотора хлабините от поизносените лагери се увеличават и Selenia става доста тънко масло ... като резултат след изтиване на мотора маслото не може да бъде задържано горе в главата и по магистралите си си пада в картера ... ефекта: хидрощоцовете на клапаните и масленият клапан на вариатора при палене бачкат както си искат.....и докато не се вдигне за някоя друга секунда налягането горе в главата до нормалното цялото газоразпределие е божиите ръце .....Решението: или малко по-дебело масло 15W40 /примерно Motul или LiquiMoli/ или най-добре нови лагери !
              Не не е проблема в газоразпределението защото ако има проблем там и по точно с налягането на маслото за повдигачите при старт ще се чува характерехн шум изтракване а вариатора при палене не играе не е проблема в износени лагери.
              Обсълдал съм проблем и с други колеги но до околчателен отговор не може да се стигне като вероятни причини може да се невъзможността на МПХ да реагира адекватно в момента на стартирне е а другото е от регулатора за налягане на горивото (макар че мисля някои беше споменал че е сменял бензинова помпа на по старите мотори преди 98 регулатора мисля е на пампата на дщзите докато при новите е в резервоара)
              Трябва студен замер на налягане на горивото.
              Но това което ми прави впечетление че някой колеги имат подобрение след почистване и адаптациа на дросел.
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                като вероятни причини може да се невъзможността на МПХ да реагира адекватно в момента на стартирне
                Много вероятно е да е от това, защото след като си оправих моторчето изчезна проблема с паленето.
                Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                Mazda 6 2.3 2005
                sigpic

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                  Много вероятно е да е от това, защото след като си оправих моторчето изчезна проблема с паленето.
                  И аз така мисля, само че проблема според мен е комплексен.
                  НО... МПХ реагира в зависимост от дадени показания които получава от нам си колко датчика(термодатчици, за разположение на кол.вал, за входящо количество въздух, за изходящи изгорели и неизгорели газове) и решението на компютъра какви импулси да му подаде. Така че ако едно от тези неща на веригата преди МПХ се е сдухало и праща на компа разни сигнали, които не са много коректни(или по скоро неадекватни), съответно компютъра подава на МПХ сигнали на които то не може да реагира адекватно и колата гасне.
                  Та това е според мен.
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                    Много вероятно е да е от това, защото след като си оправих моторчето изчезна проблема с паленето.
                    Оправи или го смени а
                    156 1,8 ТS 99
                    Nissan Murano 2005

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                      Оправи или го смени а
                      Оправиха го.
                      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                      Mazda 6 2.3 2005
                      sigpic

                      Comment


                      • #86
                        Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                        Не не е проблема в газоразпределението защото ако има проблем там и по точно с налягането на маслото за повдигачите при старт ще се чува характерехн шум изтракване а вариатора при палене не играе не е проблема в износени лагери......
                        знам че вариатора не играе при старт,но клапаните яко....и си притракват поне при мен де. Иначе не писах месец по темата във всякакви опити всяка сутрин и макар че с над 98 октана губенето на мощ първата минута почти да се оправи само 1 начин намерих да ми пали колата от първият път: в момента на палене като на Жигула помагам на автоматичният смукач с помпане 1-2 пъти на педала на газта.....пали от първият път безотказно,което ме навежда на мисълта, че нещо по веригата MAS-fuel regulator-двигателче на свободните-ECU прави неточни сметки при студен старт!
                        NESH
                        156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
                          ей са ше ви кажем от де ви идва проблема-не ви държат налягане колите(на бензина),като ги оставите да постоят и им падне налягането и хоп ,не пали от първият път,а от втория,вече има налягане,КАПИШ...............
                          Тамън и аз да се изкажа по темата,но стигнах да тука и съм съгласен с колегата.не мога да разбера,защо безразборно сменявате скъпи сонди,при положение,че такива явни проблеми се откриват лесно,ако са от сондата.Ако тресе,губи обороти и тн.най лесно е да я изключите.Ако има промяна,значи е от нея,но ако нищо не се получава,не търсете под вола теле и не си давайте парите излишно.Втоя случай,бас държа,че е от регулатора на налягането,помпата или горивния филтър.Някъде там е.Няма равномерно налягане
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
                            .....само 1 начин намерих да ми пали колата от първият път: в момента на палене като на Жигула помагам на автоматичният смукач с помпане 1-2 пъти на педала на газта.....пали от първият път безотказно,което ме навежда на мисълта, че нещо по веригата MAS-fuel regulator-двигателче на свободните-ECU прави неточни сметки при студен старт!
                            ами и аз за това казах да пробвате да напомпате или изфорсирате колата в момента в който запали. И при мен действа това.
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

                            Comment


                            • #89
                              Първоначално публикувано от phoenix Покажи съобщение
                              ами и аз за това казах да пробвате да напомпате или изфорсирате колата в момента в който запали. И при мен действа това.
                              А при мен не ставаше.
                              166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                              ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                              Comment


                              • #90
                                Говоря за натискане 1-2 пъти на педала в момента на паленето, а не за яко пържене на студеният мотор!!
                                NESH
                                156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

                                Comment

                                Working...
                                X